- Cum sa ai un consum scazut
- Sfaturi achizitii automobile second-hand
- Cum sa ai un consum scazut:
- Pentru ca consumul sa fie cat mai scazut masina ta trebuie sa fie in cea mai buna stare,trebuie sa schimbi uleiul la timp sau bujiile doar daca este necesar.
- Verifica filtrul de aer sa nu fie murdar, fitrul de benzina sau motorina sa nu fie infundat.
- Nu abuza de aerul conditionat ,folosirea lui va creste consumul cu aproximativ 1 litru ,se va folosi cat mai putin sau deloc.
- Foloseste tipul de carburant corespunzator.La masinile de performanta se folosesc deobicei combustibil cu o cifra octanica mai mare,acest lucru poate influneta consumul.
- Rotile trebuie umflate corespunzator.Daca presiunea este mai mica se mareste rezistenta la frecare ,deci consumul creste.
- Incearca un stil de condus cat mai lin ,fara bruscari si accelerari puternice,daca se poate este bine mentinerea unei viteza constate ori de cate ori este posibil.
- Alege traseul cu cele mai putine stopuri si cu cele mai putin urcusuri daca este posibil.
- Fa-ti toate treburile cu masina de odata,nu faceti opriri lungi,motorul se poate racii,iar pana se incalzeste la temperatura optima de functionare consumul este afectat.
- Usurati masina ,pastrati in masina decat lucrurule care sunt strict necesare,se stie ca greutatea creste consumul.
- Calculeaza-ti consumul.Daca ati respectat aceste reguli iar consumul este in continuare mare consultati un mecanic auto,este posibil ca masina dumneavoastra sa nu functioneze in parametri optimi de functionare.

- Sfaturi achizitii automobile second-hand
- Toata lumea cauta masini bune la un pret cat mai mic,asa ceva nu prea exista,ganditi-va putin?Ati vinde o masina care sa nu aiba nici o problema la un pret mic,sau sub pretul pietei?Nu,bineinteles.Aveti grija de replicile gen:masina de pensionar,bunicuta,proprietar nascut in 48',100.000 de km in 10 ani,etc.
- Cea mai buna documentatie o gasiti pe internet,consultati site-urile de specialitate in functie de marca/model/motorizare,de exemplu:pe mobile.de gasiti Opel Astra H diesel cu minim 150.000 de mii de km(dotari de baza) la 6000 euro,iar adusa in tara la 6000 euro sau mai ieftin cu 110.000 de km.Cum e posibil?Ei bine ,in acest domeniu sunt foarte multe 'portite' gen masini lovite si reparate apoi scoase la vanzare,km modificati,etc.
- Benzina sau diesel?Eu unul prefer masinile diesel pentru ca circul mai mult in oras iar cu masina mea diesel economisesc foarte multi bani din consumul de carburant.Se stie ca masinile diesel consuma mai putin.Atentie insa,sunteti tentati sa va cumparati un diesel second-hand,intretinerea motoarelor diesel este mult mai costisitoare,iar piesele mult mai scumpe.Cand cumparati o masina diesel se recomanda o verificare mai amanuntita,in primul rand pretul,daca va tenteaza pretul mic aveti grija insa,o masina diesel cumparata de noua este cu 1500-2000 euro mai scumpa ca una pe benzina asa ca la vanzare nu are cum sa aiba un pret mai mic decat rivalele pe benzina.Un alt aspect sunt numarul de km,deobicei o masina diesel are mai multi km rulati decat una pe benzina pentru ca ele se adreseaza in general celor care fac multi km pe an,deci daca masina are putini km la bord e cam suspect.
- Aveti grija despre detaliile din anunt,verificati fiecare optiune la masina,uni vazatori mai baga de la ei in privinta dotariilor si a sistemelor de siguranta.
- Inspectare vizuala,cat de ingrijita a fost masina.Uzura unei masini second-hand se vede in special volan,cat de sters e,schimbatorul de viteze daca are joc,sau husa de la schimbator daca e arsa de tigara,pedalele,presul masini,se uzeaza in zona calcaiului,dati presul si verificati mocheta,porbagajul masini ,uitati-va la plasticele laterale si la protectia de la porbagaj cat de zgariata este,uzata.Se mai pot verifica si discurile de frana,atingeti cu degetul marginea discului de frana pentru a verifica uzura in functie de numarul de km si cum a fost condusa masina ,daca stilul de condus al proprietarului a fost mai sportiv cu franari bruste discurile ar trebui sa fie mai 'mancate'.
- Conduceti masina.Nu stati in dreapta,conduceti chiar voi masina,aveti grija ca radio-ul sa nu fie pornit,folositi toate tipurile de drumuri,asfalt,drum de tara,ascultati si simtiti daca masina bate,troncane,scartaie,directia sa fie ferma,zgomotul interior,cum se comporta la franare,la accelerare in functie de puterea pe care o are in talon.
- Inca un pas in verificare masini este norma de poluara daca masina este neinscrisa,nu va luati dupa vanzator,verificati masina la RAR,este posibil ca de exemplu in anunt sa scrie norma de poluare euro3 iar la RAR sa fie euro 2,si atentie D3 nu inseamna EURO 3 ci EURO 2 la fel si D4 este EURO 3.
- Istoricul unei masini second-hand.Istoricul masini va va spune multe,cartea service sa fie buna,pentru o verificare mai amanuntita sunati la servicele respective si verificati masina,si cartile service pot fi false,facturi,bonuri fiscale,va vor spune cum a fost intretinuta masina,bineinteles daca ele exista.Iar in final aveti grija ca toate actele si seriile sa fie in regula.

0 Comments:
Subscribe to:
Postare comentarii (Atom)